nasz zespół
Martyna Wieczorek
psycholog
Jestem pedagogiem specjalnym i psychologiem. Ukończyłam Psychologię na Akademii Ekonomiczno Humanistycznej oraz pedagogike specjalną (surdopedagogika, wychowanie przedszkolene) na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od 6 lat pracuję z dziećmi z różnego rodzaju niepełno sprawnościami oraz z ich rodzinami. Prowadzę zajęcia indywidualne, grupowe oraz konsultacje. Dużą część mojej pracy wypełniają spotkania z rodzicami, pomoc psychologiczna oraz planowanie oddziaływań terapeutycznych. Przez cały okres mojej pracy rozwijam nieustannie swoje kompetencje , ukończyłam m.in. kursy „ Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu”, „Metoda zachowań werbalnych czyli wczesna interwencja behawioralna”, Studium pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej w IPZ oraz pierwszy stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR).
Agata Bruj-Wojtyńska
Psycholog
Psycholog, Konsultant Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej
Aktualnie pracuje z dziećmi i młodzieżą w wieku nastoletnim na oddziale dziennym psychiatrycznym oraz w Poradni QSobie. Swoje wcześniejsze doświadczenia zdobywałam pracując w domach dziecka oraz przedszkolach. Duża część mojej pracy to wsparcie dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu oraz ich rodziców i opiekunów.
W pracy stosuje podejście niedyrektywne. Kieruje się przekonaniem, że każdy z nas działa najlepiej jak w danym momencie potrafi. Zakładam, że różne trudności dzieci wynikają z ich niezaspokojonych potrzeb. Ufam, że bliska relacja, zaufanie i szacunek w rodzinie są motorem napędowym rozwoju i zmiany. Pomagam rodzicom zgłaszającym się na konsultacje zrozumieć co dzieje się w ich dzieciach oraz w nich samych.
W swojej pracy podchodzę z szacunkiem i zrozumieniem do wszystkich członków rodziny. Wierzę, że rodzicowi, który otrzyma wsparcie i zrozumienie, łatwiej jest zrozumieć i wziąć pod uwagę potrzeby swoich dzieci. Pomagam rodzicom zobaczyć perspektywę dziecka, nazwać jego potrzeby. Traktuje rodziców jako ekspertów od swoich podopiecznych dlatego razem z nimi szukam strategii jak wesprzeć dziecko w trudnych dla niego momentach. W pracy z dziećmi skupiam się na rozwiązaniach a nie doświadczanym problemie ponieważ dzieci dużo chętniej rozmawiają o umiejętnościach, rozwoju i poznawaniu nowych rzeczy, niż o tym, co im nie wychodzi lub z czym mają problem.
Korzystam z teorii więzi, Porozumienia bez Przemocy, teorii poliwagalnej Stephena Porgesa, Self – reg, metody kid’s skills. Moim głównym celem w pracy z rodziną jest wsparcie dorosłych w budowaniu trwałych, opartych na szacunku i zaufaniu relacji ze swoimi dziećmi. Staram się uwzględniać, zrozumieć i nazwać potrzeby wszystkich członków rodziny. Dzięki temu wszyscy mają szansę czuć się ważni i szczęśliwi a potrzeby żadnej ze stron nie są spychane na margines.